05 سپتامبر 2020
سپتامبر 5, 2020

۹ نکته برای غلبه بر ترس

0 دیدگاه

۹ نکته برای غلبه بر ترس

اندکی ترسیدن همیشه امری معمولی و طبیعی است. در واقع عامل ترس خودش به شما کمک می کند از خودتان دربرابر خطرات و آسیب ها مراقبت کنید، خطر را تشخیص بدهید و انتخاب های ایمن تری داشته باشید. ولی گاهی مواردی برای شما وحشتناک هستند که ترسیدن از آنها طبیعی نیست. به عنوان مثال ترس از سخنرانی در جمع یا ترس از پرواز و سفر با هواپیما.
گاهی این ترسیدن ها شما را از جریان نرمال زندگی عقب می اندازد و باعث بروز مشکلات بزرگتر در زندگی شما می شود.

راههای غلبه بر ترس

برای غلبه بر ترس هایتان وقت بگذارید

زمانی که دارید در دریایی از ترس و استرس غرق می شوید، بسیار دشوار است که به کارها و حوادث پیرامونتان فکر کنید. نخستین و مهمترین کار این است که برای غلبه بر ترس هایتان وقت گذاشته و تلاش کنید درموقعیت مناسب به سراغ آن ها بروید.

برای ۱۵ دقیقه ترس ها و نگرانیتان را کنار گذاشته و حواستان را پرت کنید. پیاده روی ، خوردن چای یا یک استحمام گرم انتخاب های مناسبی برای این مسئله به شمار می رود.

درمان ترس, غلبه بر ترس, مقابله با ترس
مقابله با ترس

لازم است با تمامی ترس ها روبرو شویم؟

حقیقت این است که لازم نیست ما بر تمام ترس های مان غلبه کنیم. به عنوان مثال چنانچه محل زندگی شما هزاران مایل از اقیانوس فاصله دارید لزومی ندارد از سونامی بترسید یا در فکر غلبه بر عوامل این ترس شدید باشید.

ولی درصورتی که در نزدیکی ساحل زندگی می کنید و هر شب از ترس زمین لرزه، توفان یا موج های بزرگ دریا می ترسید و وحشت زده می شوید شما در شرایط خوبی به سر نمی برید. با خودتان یک مکالمه درونی داشته باشید و به خودتان خاطرنشان کنید که ترس های شما را از انجام چه کارهایی بازداشته و به این فکر کنید که مانند دیگر مسایل زندگی باید بر این مسأله هم غلبه کنید و این ترس را درمان کنید.

آیا ترس سبب می شود که اهداف تان در زندگی آن گونه که باید و شاید پیش نرود؟ جنبه های مثبت و منفی ترس های تان را در نظر بگیرید و آنها را یادداشت و یک فهرست تهیه کنید. این را هم بنویسید که در صورت غلبه بر عامل ترس ها چه کارهایی میتوانید انجام دهید و چه قدر زندگیتان میتواند متفاوت باشد.

لیستی را که تهیه نموده اید مرور کنید و یک تصمیم واضح و روشن بگیرید. چنانچه تصمیم گرفتید برای غلبه بر ترس اقدام کنید، بهترین شیوه مواجه با ترس هایی است که در ذهن تان ریشه کرده اند. روش درست رویا رویی با این ترس ها بسیار مهم است، شیوه درستی را در پیش بگیرید تا از ترس های تان عبور کنید و در این بین آسیبی هم نبینید.

مانع ها را پیدا کنید

چند بار برایتان پیش آمده است که برای انجام ندادن کارهایتان عذر و بهانه آورده اید؟ به عنوان مثال، خيلي مشکل است، خيلي خسته ام، زمان نداشتم و …. این بهانه ها برایتان اشنا نیست؟ بیشتر ما درگیر محدودیت های ذهنی خویش و امروز و فردا کردن کارها هستیم در حالی که افراد موفق، حتی هنگامی که کاری را دوست ندارند هم از همه زمان خویش استفاده می کنند و همه سعی خویش را انجام می دهند.

افراد موفق اصولا کارهایی را انجام میدهند که افراد دیگر آن ها را مشکل و سخت می نامند. آن ها همه خطرات احتمالی را پیش بینی و برای کارهای خویش برنامه ریزی می کنند. خلاقیت، جرأت و شجاعت دارند. آن ها بطور فطری موفق و خوش اقبال به دنیا نیامده اند، بلکه با اراده، سخت کوشی و نداشتن ترس به موفقیت های خویش رسیده اند. آن ها به جای پیدا کردن مانع ها، موقعیت ها را کشف می کنند.

درمان ترس, غلبه بر ترس, مقابله با ترس
راههای غلبه بر ترس

گام هایی کوچک بردارید

چنانچه از سخنرانی می ترسید، در یک کلاس اموزش سخنرانی ثبت نام کنید. درصورتی که از رابطه برقرار کردن با اشخاص بیگانه ترس دارید، به یک کلوب مجازی بپیوندید.
5 راه برای غلبه بر ترس و رسیدن به موفقیت
6 قدم برای غلبه بر ترسهای خودویرانگر

چنانچه نمی توانید یک کسب و کار راه بیاندازید، به صورت پاره وقت آغاز به کار کنید. اقدامات کوچک هنگامی که بطور مداوم ادامه پیدا کنند، برایتان عزت نفس به ارمغان می آورند.

در مورد نگاه و فکر سایرین نسبت به خودتان نگران نباشید

هنگامی که در حال تلاش برای غلبه بر ترس هایتان هستید، امکان دارد شکست بخورید. این هم بخشی از بازیست. هنگامی که می بازید، بازنده باقی نمانید.

زندگی دوی ماراتن است، پس به دویدن ادامه دهید تا در پایان بر ترس غلبه کرده و پیروز شوید. کسانی که به ترس هایشان غلبه نمی کنند، زندگی خیلی کوچکی خواهند داشت.

دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان
مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

برای غلبه بر ترس به هشدارهای بدنمان گوش دهیم

با دیدن این تیتر شاید حس خوبی نسبت به آن نداشته باشید و این سؤال برایتان پیش بیاید که به چه دلیل باید به هشدارهای بدنمان گوش دهیم ؟! خب لازم است که بگوییم با نشان دادن عکس‌العمل به آن از اسیب رسیدن به بخشی که هشدار می دهد، میتوانید از صدمه ها و اسیب های جدّي جلوگیری نمایید و با این کار به نحوی زندگی شما متحول می شود.

گاهی ترس ها حقیقی نیستند و میتوانند از طريق اعتقادات و از سر برداشت ها و فکر ما بوجود بیایند و بنابراین لازم است که از هر چیزی به بدی برداشت نکنیم و به یاد داشته باشیم که همه چیز به خودمان بستگی دارد و ما می توانیم تصمیم بگیریم که چه چیزی تبدیل به ترس شود یا تبدیل به خاطره خوب و یا تبدیل به یک کابوس ترسناک شود.