نیسان پاترول قلدرتر از همیشه / غول بیابانی وارد میشود /عکس

امیرمسعود عابدین: نیسان پاترول جدید، حاصل ترکیب عملکرد، طراحی و مهندسی مدرن است. این شاسیبلند فولسایز که همواره به عنوان یکی از نمادهای قدرت در خانواده نیسان شناخته میشود، حالا با پروژه مفهومی Dune Patrol، مرزهای تازهای از تواناییهای خارج جادهای را به نمایش گذاشته است.
در این پروژه، مهندسان نیسان با جسارت تمام به سراغ بازطراحی سیستم تعلیق، ظاهر و جزئیات فنی رفتهاند تا ببینند اگر پاترول برای نبرد در شنهای بیپایان صحرای نوادا ساخته میشد، چه شکلی به خود میگرفت.
سیستم تعلیق سفارشی برای ماجراجویی واقعی
قلب Dune Patrol، سیستم تعلیق بازطراحیشدهای است که به معنای واقعی کلمه، خودرو را از سطح زمین جدا میکند. در جلو و عقب، کمکفنرهای سفارشی Bilstein M ۹۲۰۰ با کورس حرکتی ۱۰ اینچ و بازوهای کنترل بالایی و پایینی جدید نصب شدهاند. محورهای محرک تقویت شده، میل فرمان جدید و خطوط ترمز کشیده شده، همگی برای افزایش دامنه حرکت و پایداری طراحی شدهاند.
اما شاهکار اصلی این بخش، سیستم Long-Travel Suspension ساخت CJD Racing است که تا ۱۶ اینچ انعطاف حرکتی ارائه میدهد؛ عددی که برای عبور از مسیرهای سنگی، شنی و ناهموار فوقالعاده است.
چرخها و چهرهای خشنتر از همیشه

Dune Patrol با رینگهای برنزی ۱۸ اینچی AXIS beadlock و لاستیکهای عظیم ۳۷ اینچی Yokohama Geolandar MT تجهیز شده است؛ ترکیبی که ظاهر خودرو را به یک غول بیابانی تبدیل میکند.
در بخش ظاهری نیز سپرهای جلو و عقب جدید با زاویهی ورود و خروج بالا نصب شدهاند که شامل صفحهی محافظ زیر موتور (Skid Plate)، قلابهای بکسل و چهار چراغ کهربایی شش اینچی نیسمو هستند.

در عقب، پایهی مخصوص حمل لاستیک زاپاس و محل نصب تختههای MaxTrac برای مواقع گیرکردن در شن و گل تعبیه شده است.
برای حفاظت بیشتر، اسلایدرهای سنگی در دو طرف بدنه، چراغهای ستون A و یک باربند سقفی کمارتفاع نیز نصب شدهاند. نورپردازی خودرو با نوار LED جلویی ۴۰ اینچی و نوار عقب ۳۰ اینچی کامل میشود؛ در واقع هر صحرایی در برابرش روز روشن خواهد بود.
قدرت در زیر کاپوت

نیسان هنوز اطلاعات رسمی درباره تغییرات پیشرانه ارائه نداده، اما گمان میرود که Dune Patrol از همان موتور ۳٫۵ لیتری V۶ توئین توربو استفاده کند که ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۹۹ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. برای افزایش تنفس و خروجی صدا، سیستم اگزوز cat-back نیسمو روی خودرو نصب شده است؛ صدایی که به خوبی با ظاهر خشن آن هماهنگی دارد.
جزئیات کاربردی برای دنیای واقعی
در کنار تجهیزات آفرودی، نیسان مجموعهای از لوازم جانبی کاربردی را در Dune Patrol به کار برده است؛ از جمله کفیهای لبهدار، نظمدهندههای پشت صندلی و محافظ در. برخلاف قطعات مفهومی، این موارد بخشی از لوازم اصلی نیسان هستند و احتمالاً در نسخههای آینده پاترول نیز در دسترس خواهند بود.
منبع: motor۱
۲۲۷۳۲۲




