میزبانی ایمیل سرور چیست و چه مزیت‌هایی برای ایمیل سازمانی دارد


هاست سرورخدمات میزبانی ایمیل از جمله سرویس‌هایی است که با گسترش استفاده از سرویس ایمیل در کسب و کارها عرضه شده است. بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها از خدمات میزبانی ایمیل برای راه‌اندازی ایمیل سازمانی خود استفاده می‌کنند. در این مقاله ضمن معرفی میزبانی ایمیل به عنوان یک سرویس، بررسی می‌کنیم که به چه دلیل شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند برای راه‌اندازی سرویس ایمیل سازمانی خود از میزبانی ایمیل استفاده کنند و این انتخاب چه مزیت‌هایی برای آنها به همراه می‌آورد.

میزبانی ایمیل چیست؟

میزبانی ایمیل، همانطور که از نامش پیداست، یک سرویس میزبانی یا هاست (Host) است که نرم‌افزارهای مربوط به ارائه خدمات ایمیل روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. میزبانی ایمیل مانند یک اداره پست الکترونیکی برای ایمیل عمل می‌کند و با استفاده از پروتکل‌های مختلف، تبادل پیام‌های ایمیلی در شبکه را کنترل می‌کند.

برخی از ارائه دهندگان این خدمات، علاوه بر ارائه یک نرم‌افزار ایمیل سرور، از ابزارهای دیگری هم به عنوان سرویس‌های تکمیلی بهره می‌برند. به عنوان مثال؛ ابزارهای امنیتی نظیر رمز گذاری ایمیل؛ امضای دیجیتال ایمیل و ابزارهای تشخیص هوشمند ایمیل‌های اسپم، از جمله قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند توسط میزبانی ایمیل ارائه شوند. همچنین برخی از سرویس‌های میزبانی ایمیل با هدف امنیت بالاتر، به ابزارهایی مجهز هستند که کاربرانشان را در برابر حملات امنیت سایبری محافظت کنند.

تفاوت اصلی خدمات میزبانی ایمیل با سایر خدمات میزبانی را می‌توان در تمرکز بر ارائه یک سرویس ایمیل امن؛ پایدار و در دسترس دانست. در بسیاری از سرویس‌های میزبانی که خدمات مختلفی در بستر اینترنت ارائه می‌دهند ممکن است سرویس ایمیل هم به عنوان یکی از خدمات جانبی عرضه شود (مثل ایمیل تحت هاست)؛ اما قابلیت‌ها و امکانات سرویس ایمیل حرفه‌ای و تخصصی را ندارند.

ویژگی‌هایی که در خدمات میزبانی ایمیل قابل ارائه هستند شامل این موارد است:

  • امنیت بالاتر سرویس ایمیل
  • امکان ایجاد سرویس ایمیل پایدار و مطمئن
  • امکان مدیریت بهتر اسپم‌ها
  • امکان رمزگذاری پیام‌ها
  • امکان برخورداری از طراحی تخصصی برای سازمان‌های بزرگ
  • دسترسی به ابزارهای تعاملی پیشرفته

خرید میزبانی ایمیل

خرید میزبانی ایمیل

مزایای استفاده از میزبانی ایمیل سرور برای راه‌اندازی ایمیل سازمانی

راه‌اندازی سرویس ایمیل حرفه‌ای که مجهز به قابلت‌های پیشرفته و تخصصی مورد نیاز کسب و کارها باشد، یک فرایند بسیارپیچیده و تخصصی است که نیاز به دانش و توان فنی کامل و تجربه کافی دارد.آماده‌سازی هاست، انتخاب نرم‌افزار ایمیل سرور مناسب، پیکربندی صحیح سرویس، پیاده‌سازی ابزارهای امنیتی جانبی و اتصال به سرویس‌های دیگر سازمان، همه و همه در ارائه سرویس ایمیل حرفه‌ای موثرند. بنابراین برای بسیاری از کسب و کارها استخدام نیروی متخصص این حوزه و پرداخت هزینه برای نصب، راه‌اندازی و نگه‌داری از سرویس ایمیل حرفه‌ای اصلا مقرون به صرفه نیست.

البته این مسئله نباید مانع این شود که کسب و کارها از سرویس ایمیل حرفه‌ای بی بهره بمانند. امروزه شرکت‌های بسیاری هستند که با ارائه سرویس هاست حرفه‌ای و تخصصی ایمیل، کار را برای کسب وکارها و سازمان‌ها ساده کرده‌اند. به این ترتیب که بدون نیاز به خرید ایمیل سرور و راه‌اندازی آن توسط شرکت‌ها، به آنها سرویس ایمیل آماده ارائه می‌کنند.

استفاده از خدمات میزبانی ایمیل مزیت‌های زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

برخورداری از ایمیل اختصاصی

شما می‌توانید سرویس ایمیل سازمان خود را روی دامنه اختصاصی خودتان ثبت کنید. در نتیجه زمانی که با ایمیل سازمانی خود پیامی ارسال می‌کنید، مخاطبان شما می‌فهمند که یک ایمیل رسمی از طرف شرکت یا سازمان شما دریافت کرده‌ است.

امنیت بالا

ایمیل سرور باید در مقابل حملاتی که بصورت ویژه روی این سرویس‌ها اجرا می‌شوند، ایمن شده باشند. حملاتی که روی سرویس ایمیل انجام می‌شود، معمولا با هدف دستیابی و سو استفاده از اطلاعات ایمیل‌های کاربران (نظیر حملات فیشینگ) یا ایجاد ممانعت از سرویس انجام می‌شوند. به همین دلیل است که در خدمات ایمیل سرور، از ابزارهای کاملا تخصصی که بصورت پویا آسیب‌پذیری‌های سرویس را شناسایی و برطرف نماید استفاده می‌شود.

پایداری سرویس ایمیل

پایداری سرویس عملا به معنی اطمینان از برقراری سرویس در شرایط مختلف است؛ خصوصا در شرایطی که بخشی از قسمت‌ها به درستی کار نکنند. برای ایجاد یک سرویس ایمیل پایدار، لازم است پیشبینی شود که چه مسائلی می‌تواند ارائه سرویس ایمیل را با مشکل روبرو کند. در سرویس میزبانی ایمیل، با استفاده از راه‌حل‌های جایگزینی نظیر Redundancy در سطوح مختلف؛ هر بخشی از سرویس که از مدار خارج شود، بلافاصله راه‌حل جایگزین وارد مدار خواهد شد.

امکان استفاده از ابزارهای جانبی تخصصی

دربستر سرویس ایمیل ححرفه‌ای، ابزارهایی نظیر تقویم یکپارچه، ابزار مدیریت وظایف و کارها، فضای نگه‌داری و مدیریت مستندات و فایل‌ها و بسیاری دیگر از ابزارهای ارتباط سازمانی برای کاربران در دسترس است. به عنوان مثال، کاربران یک سازمان که از سرویس ایمیل تخصصی استفاده می‌کنند، می‌توانند تمامی قرار ملاقات‌های خود را در تقویم سازمانی سرویس ایمیل خود تنظیم کرده و تقویم‌های خود را با هم‌تیمی‌های خود به اشتراک بگذارند.

برونسپاری خدمات پشتیبانی و نگه‌داری

همانطور که گفته شد، ایمیل سرور یک سرویس تخصصی و پیچیده‌است که در صورتی که به درستی مدیریت و نگه‌داری نشود، کاربران خود را با مشکلات دسترس ‌پذیری و پایداری سرویس درگیر می‌کند. در خدمات میزبانی ایمیل، امکان استفاده از خدمات پشتیبانی تخصصی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم است تا بتوانند با فراغت خاطر روی کار اصلی خود متمرکز شده و با اطمینان از سرویس ایمیل خود استفاده کنند.

میزبانی ایمیل سرور

میزبانی ایمیل سرور

میزبانی ایمیل سرور خارجی یا ایرانی

خدمات میزبانی ایمیل هم در سرورهای داخل ایران و هم در خارج از ایران ارائه می‌شود. شما می‌توانید با بررسی نرم‌افزار ایمیل سروری که روی این میزبانی‌ها نصب و ارائه شده است و با در نظر گرفتن نیازمندی سازمان خود اقدام به خرید ایمیل سازمانی و شرکتی خود نمایید. در مقاله مقایسه برخی از سرویس‌های ایمیل معروف دنیا به بررسی معروف‌ترین سرویس‌های ایمیل ایرانی و خارجی پرداخته شده است و نقاط قوت و ضعف هر کدام از آنها بررسی شده است. در صورتی که قصد خرید ایمیل سرور را دارید، بهتر است شناخت کاملی از نیازمندی‌های خود داشته باشید تا بتوانید در نهایت ایمیل سروری مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید.

The post میزبانی ایمیل سرور چیست و چه مزیت‌هایی برای ایمیل سازمانی دارد appeared first on اپیک.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *