امنیت و پایداری سرویس ایمیل ایرانی


سرویس‌های ایمیل فارسی یا ایمیل ایرانی، با هدف ارائه یک رابط کاربری فارسی و قابل فهم برای مخاطب فارسی زبان توسعه یافتند. اما هدف از توسعه و ارائه این سرویس‌ها صرفا ترجمه عبارات و اصطلاحات سرویس ایمیل به زبان فارسی نیست، بلکه در این سرویس‌ها سعی بر این است که بیشترین بومی‌سازی روی سرویس ایمیل برای کاربران فارسی زبان و ایرانی صورت گیرد.

به این ترتیب صاحبان کسب و کارهای سنتی و قدیمی هم به راحتی می‌توانند از سرویس ایمیل فارسی به عنوان کانال رسمی ارتباطی خود با مخاطبان و مشتریان خود بهره ببرند. در این مقاله قصد داریم ابتدا سرویس ایمیل فارسی را معرفی کرده و در ادامه، مزایای استفاده از سرویس ایمیل فارسی را به عنوان سرویس ایمیل سازمانی و شرکتی برای کسب و کارها بررسی کنیم.

ایمیل فارسی چیست؟

سرویس ایمیل فارسی یا ایمیل ایرانی چیست؟

برای معرفی سرویس ایمیل فارسی بد نیست نگاهی به پیشینه سرویس ایمیل داشته باشیم. سرویس ایمیل، همانطور که از نامش پیداست یک بستر تبادل پیام است که پیام‌ها را توسط اینترنت یا شبکه رد و بدل می‌کند. بیش از 50 سال از زمانی که یک متخصص کامپیوتر اولین پیام خود را از طریق شبکه اینترنت ارسال کرد می‌گذرد. در آن زمان، با توجه به این که تکنولوژی‌های توسعه سرویس‌های کامپیوتری بسیار اولیه بودند، رابط کاربری همه آنها به زبان انگلیسی بود و کارکردن با آنها نسبتا پیچیده‌ و دشوار بود.

این سرویس‌ها همگی توسط شرکت‌های خارجی ارائه شده بودند و در نتیجه خبری از پشتیبانی از زبان فارسی در منوها و رابط کاربری این برنامه‌ها نبود. به همین دلیل اکثر کاربران فارسی زبان در مواجهه با سرویس‌های ایمیل خارجی، به دلیل عدم آشنایی یا تسلط به زبان انگلیسی به مشکل برمی‌خوردند یا تمایلی به استفاده از آن نداشتند.

به مرور زمان و با توسعه تکنولوژی در حوزه سرویس‌های الکترونیکی، سرویس ایمیل با رابط کاربری به زبان‌های مختلف ارائه شد و سرویس‌های ایمیل خارجی از زبان مختلف از جمله فارسی در تنظیمات خود پشتیابنی کردند. اما اتفاقی که عمل افتاد این بود که در بیشتر این سرویس‌ها، عبارات و اصطلاحات انگلیسی با کلماتی نا مصطلح و دور از ذهن ترجمه شدند (مشابه همین مسئله در گوشی‌های هوشمند هم صدق می‌کند، بسیاری از اصطلاحات فارسی که در این ابزارها استفاده شده است، برای کاربران قابل درک نیست و بسیاری افراد نمی‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند). بنابراین این سرویس‌های ایمیل همچنان با سرویس ایمیل فارسی فاصله دارند.

سرویس ایمیل فارسی یا سرویس ایمیل ایرانی یک سرویس ایمیل است که علاوه بر پشتیبانی کامل از زبان فارسی در رابط کاربری و مستندات آموزشی، از سایر ویژگی‌های بومی ایران نیز پشتیبانی کند. این ویژگی‌ها را می‌توان شامل موارد زیر دانشت:

  • پشتیبانی از تقویم هجری
  • تعطیلات رسمی (درج مناسبتهای ملی و مذهبی در تقویم)
  • هفته کاری رسمی (از شنبه تا چهارشنبه)
  • پشتیبانی از فونت‌های ایرانی و رسمی
  • راست-چین بودن رابط کاربری
  • اپلیکیشن موبایل به زبان فارسی
  • مستندات راهنمای فارسی
  • مستندات آموزشی فارسی
  • پشتیبانی فارسی زبان

مزایای ایمیل فارسی

همانطور که گفته شد، سرویس ایمیل فارسی تنها به معنی یک سرویس ایمیل با رابط کاربری ترجمه شده نیست؛ بلکه ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگری هم دارد. این ویژگی‌ها خصوصا زمانی که صحبت از ایمیل سازمانی یا ایمیل شرکتی به میان می‌آید؛ برای کسب و کارها یک مزیت کاربردی به همراه دارد. در اینجا سعی داریم به برخی از این مزیت‌ها بپردازیم.

رابط کاربری ساده و قابل فهم ایمیل فارسی

یکی از مهمترین ویژگی‌های سرویس ایمیل فارسی قابل فهم بودن همه اصطلاحات و قابلیت‌های سرویس برای کاربران عادی است. زمانی که عبارات واصطلاحات مربوط به سرویس ایمیل برای همه کاربران ملموس و آشنا باشد، یادگیری و استفاده از آن هم سرعت می‌گیرد و به راحتی می‌توان آن را استفاده کرد.

نمونه ایمیل ایرانی اپیک

تقویم هجری- پشتیبانی از تقویم رسمی کشور

یکی از مهمترین مزیت‌های سرویس ایمیل فارسی، امکان مشاهده تاریخ‌ها و رویدادها به تاریخ هجری شمسی است. در این سرویس‌ها زمان ارسال یا دریافت ایمیل، رویدادها و قرار ملاقات‌های موجود در تقویم کاری و هر تاریخی که در سرویس ثبت شده باشد، همگی به تاریخ هجری شمسی قابل مشاهده است.

این مسئله برای زمانی که از سرویس ایمیل فارسی به عنوان سرویس ایمیل سازمانی استفاده می‌شود، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چرا که امکان مدیریت و زمانبدی و برنامه‌ریزی برای کاربران ایرانی بسیار ساده‌تر خوهد شد.

از طرفی، در این سرویس‌ها تمامی تعطیلات رسمی کشور در نظر گرفته شده است و مناسبت‌های ملی و مذهبی هم قابل مشاهده است. به همین دلیل مدریت زمان را برای کسب وکارها ساده‌تر از سرویس‌های ایمیل خارجی خواهد کرد.

مستندات راهنما به زبان فارسی

یکی از مهمترین ویژگی‌های سرویس ایمیل ایرانی این است که برای این سرویس‌ها مستندات راهنما و مستندات آموزشی با زبان فارسی تولید و ارائه شده است و هر جا که نیاز باشد کاربران در مورد موضوعی مطالعه کنند، به راحتی مستندات فارسی در دسترس خواهد بود. بهره‌مندی از مستندات آموزشی به زبان فارسی انتقال مطلب را برای کاربران تسریع کرده و به راحتی می‌توانند روش کار با این سرویس را فرا بگیرند.

پشتیبانی

یکی از نقاط قوتی که در مورد سرویس‌های ایمیل فارسی وجود دارد، این است که این سرویس‌ها عموما توسط شرکت‌های ایرانی توسعه یافته‎‌اند و در نتیجه شما برای تماس با تیم پشتیبانی این سرویس‌ها به راحتی می‌توانید مشکل را مطرح کرده و پاسخ خود را دریافت کنید. دیگر برای ثبت گزارش خطا یا ثبت درخواست نیازی به ارائه آن به زبان انگلیسی ندارید و تیم پشتیبانی با شما هم زبان هستند. مسئله پشتیبانی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در زمان خرید ایمیل سازمانی تعیین کننده است.

اپلیکیشن موبایل فارسی

آخرین موردی که در برخی از سرویس‌های ایمیل فارسی وجود دارد، برخورداری از یک اپلیکیشن موبایل برای دسترسی به سرویس ایمیل است. به عنوان مثال، سرویس ایمیل اپیک، اپلیکیشن‌های اختصاصی همراه توکا و تقویم تو کا را برای کاربران خود فراهم کرده است. هر دو اپلیکیشن همراه توکا و تقویم توکا، کاملا به زبان فارسی توسعه یافته‌اند و کارکردن با آنها بسیار ساده است.

The post امنیت و پایداری سرویس ایمیل ایرانی appeared first on اپیک.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *