آموزش ساخت ایمیل سازمانی با cpanel


آموزش ساخت ایمیل سازمانی با cPanel

سرویس ایمیل سازمانی یا ایمیل شرکتی، یک ایمیل اختصاصی است که روی دامنه متعلق به خودتان تعریف و ساخته می‌شود. در صورتی که شما از هاست cPanel استفاده می‌کنید، می‌توانید برای ساخت ایمیل سازمانی با cpanel مراحل گفته شده از این مقاله را دنبال کنید. همانطور که از نام ایمیل سازمانی یا ایمیل شرکتی پیداست، شما در گام نخست نیاز به یک دامنه اختصاصی دارید که باید آنرا خریداری کنید و روی پنل خود تنطیماتی انجام دهید تا دامنه اختصاصی شما را روی پنل معرفی کنید.

البته سرویس ایمیلی که روی cPanel ارائه می‌شود، قابلیت‌ها و امکانات محدودتری نسبت به سرویس‌های ایمیل تخصصی و حرفه‌ای دارد. در صورتی که نیاز به یک سرویس ایمیل حرفه‌ای‌تر با قابلیت‌های Collaboration و استفاده از ابزارهایی نظیر تقویم سازمانی، مدیریت وظایف و … دارید، می‌توانید از سرویس‌های ایمیل ابری که نیازی به خرید هاست ندارند استفاده کنید و روی دامنه اختصاصی خودتان سرویس ایمیل حرفه‌ای داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید قابلیت‌های سرویس ایمیل اپیک را ببینید.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم مراحل ساخت ایمیل سازمانی روی cPanel را با هم مرور کنیم.

1- پس از ورود به کنترل پنلcPanel بخش “Email Accounts” را مطابق شکل زیر انتخاب کنید

ایجاد ایمیل اینفو در سی پنل

2-در قسمت Email Accounts گزینه “Create+” را انتخاب کنید

ساخت ایمیل اینفو در سی پنل

3- اطلاعات حساب ایمیل را وارد کنید

در صفحه زیر، ابتدا نام حساب ایمیلی که می‌خواهید برای خود ایجاد کنید را وارد نمایید. در ادامه گذرواژه حساب ایمیل را وارد کنید.

ساخت ایمیل اینفو در Cpanel

شما می‌توانید در قسمت Optional Setting میزان فضای لازم برای حساب ایمیل خود از گزینه “Storage Space” وارد کرده و در نهایت برای ساخت ایمیل جدید بر روی “CREATE” کلیک کنید.

گزینه های دیگر در ایجاد حساب ایمیل اینفو روی سی پنل

روش دسترسی به ایمیل ساخته شده

در صورتی که شما دامنه domain.com را در اختیار داشته باشید و روی cPanel آدرس ایمیل خود با نام email@domain.com را بسازید. حالا زمان آن است که وارد سرویس ایمیل خود شوید تا از آن استفاده کنید. برای این که وارد سرویس ایمیل خود شوید، دو راه دارید.

دسترسی به ایمیل‌ها از طریق cpanel

برای کاربرانی که به پنل مدیریتی cPanel دسترسی دارند، امکان بررسی ایمیل‌ها در خود پنل وجود دارد. برای این کار مطابق شکل زیر وارد بخش Email Accounts در cPanel شوید.

ایجاد ایمیل اینفو در سی پنل

در این قسمت مطابق شکل، با انتخاب گزینه Check Email روبروی حساب ایمیلی که قبلا ساخته‌اید، می‌توانید وارد سرویس ایمیل شوید:

ورود به حساب ایمیل Cpanel

شما برای مدیریت ایمیل‌ها در cPanel می‌توانید یکی از دو نرم‌افزاری که در این بستر وجود دارد را انتخاب کنید.

انتخاب نرم افزار پیش فرض برای سرویس ایمیل

رابط کاربری Horde مشابه شکل زیر است:

horde برای ایمیل سازمانی در cpanel

رابط کاربری roundcube مشابه شکل زیر است:

roundcube ایمیل سازمانی در cpanel

دسترسی به ایمیل‎ها از طریق مرورگر

شما می‌توانید از طریق مرورگر به سرویس وب متصل شوید. بنابراین، درمرورگرتان آدرس http://domain.com:2095 و یا http://domain.com/webmail را وارد کنید. توجه داشته باشید که بجای domain.com باید نام دامنه خود را وارد نمایید.

ورود به وب میل در cpanel از طریق مرورگر

در این صفحه، در قسمت‌های ایمیل و گذرواژه، نام ایمیل و گذرواژه‌ای که در مرحله قبل ساختید را وارد کرده و روی گزینه “login” کلیک کنید.

The post آموزش ساخت ایمیل سازمانی با cpanel appeared first on اپیک.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *