آیا می توان از ایمیل شرکتی در گوشی موبایل استفاده کرد؟


همه ما می‌خواهیم ایمیل‌های کاری و مهم را در سریع‌ترین زمان ممکن ببینیم و به آنها پاسخ دهیم. با توجه به این که اکثر ما یک گوشی تلفن هوشمند داریم، اگر بتوانیم از حساب ایمیل شرکتی در گوشی موبایل خود استفاده کنیم، سریع‌ترین راه برای دریافت و ارسال ایمیل‌های کاری را در اختیار خواهیم داشت. برای این کار لازم است از اپلیکیشن‌های قابل نصب روی تلفن‌های هوشمند استفاده شود که با انجام تنظیماتی، امکان برقراری ارتباط با سرورهای ایمیل را داشته باشند. در این مقاله سعی داریم ضمن معرفی برنامه ایمیل روی گوشی تلفن‌های هوشمند، به معرفی محبوب‌ترین برنامه‌های مدیریت ایمیل روی تلفن‌های همراه بپردازیم.

نکته پیش از این که دسترسی به ایمیل از طریق تلفن همراه را فرا بگیرید، اطمینان حاصل کنید که در سازمان یا شرکت شما، سرویس ایمیل از طریق اینترنت در دسترس است. زیرا برخی از شرکت‌ها سیاست‌ها و استانداردهای امنیتی بالایی برای دسترسی به سرویس ایمیل دارند و ممکن است محدودیت‌هایی روی سرویس ایمیل اعمال کرده باشند. در این گونه سازمان‌ها تنها باIPهای شبکه داخلی یا IP‌های مورد تائید سازمان می‌توان به ایمیل سازمانی دسترسی داشت.‌ × Dismiss this alert.

نحوه دسترسی به ایمیل شرکتی در گوشی موبایل

برای دسترسی به ایمیل شرکتی در گوشی موبایل یا تلفن‌های هوشمند، شما نیاز به یک برنامه ایمیل یا اپلیکیشن ایمیل دارید که به همین منظور توسعه یافته باشد. معمولا سرویس‌های ایمیل حرفه‌ای اپلیکیشن‌های دسترسی اختصاصی خود را طراحی کرده‌اند که به کمک آنها بتوانید به راحتی و با کمترین تنظیمات به سرویس ایمیل دسترسی داشته باشید. رابط کاربری این برنامه‌ها بسیار شبیه سرویس ایمیل تحت وب همان شرکت است.

برنامه ایمیل چیست؟

برنامه یا اپلیکیشن ایمیل، یک برنامه کاربردی است که برای دسترسی و مدیریت ایمیل روی گوشی موبایل طراحی شده است. این برنامه‌ها را می توان در دستگاه تلفن همراه، تبلت‌ها یا روی کامپیوترها نصب و استفاده کرد. پس از دانلود و راه‌اندازی برنامه ایمیل، شما می‌توانید تمامی اعلان‌ها و اطلاع‌رسانی‌‌های ایمیل را دریافت کنید، تنظمات مورد نظر خود و نحوه نمایش ایمیل را انتخاب کنید و در برخی از این برنامه‌ها می‌توانید موارد بیشتری را هم شخصی‌سازی کنید. برنامه‌های ایمیل سطوح مختلفی از سازماندهی و امنیت دارند و می‌توانند برای ایمیل شخصی، ایمیل کاری یا هر دو استفاده شوند.

در تعاملات کاری و رسمی، ایمیل اغلب روش ارجح برای ارتباط است. به همین دلیل شما به برنامه‌ای نیاز دارید که علاوه بر محافظت از حریم خصوصی شما، ایمیل‌ها را به‌طور ایمن ذخیره و مدیریت کرده و به‌روز نگه دارد. ایمیل شرکتی یا ایمیل سازمانی همانطور که از نامشان پیداست، برای رد و بدل کردن پیام‌های رسمی و حرفه‌ای در حوزه کب و کار است، بنابراین، در انتخاب یک برنامه ایمیل شرکتی در گوشی موبایل، در درجه اول امنیت برنامه، حفاظت از حریم شخصی و سپس دسترسی و همگام بودن آن بسیار اهمیت دارد.

ایمیل شرکتی در گوشی موبایل

آیا برنامه‌های ایمیل تجاری و ایمیل شخصی با هم تفاوت دارند؟

به دلیل تفاوت‌های کاربردی که حساب ایمیل شرکتی (یا سرویس ایمیل سازمانی) با ایمیل‌های شخصی دارد، با ملاحظات و اولویت‌های متفاوتی در انتخاب برنامه مناسب برای دسترسی به ایمیل‌ شرکتی در گوشی‌ موبایل روبرو هستیم. برنامه‌ای که برای دسترسی به ایمیل کاری استفاده می‌شود، احتمالا به سطح بالاتری از امنیت یا رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی نیاز دارند که ممکن است در مورد برنامه ایمیل شخصی این حساسیت‌ها را نداشته باشید. به خصوص که ممکن است برای ایمیل شخصی از یک سرویس ایمیل رایگان استفاده کنید و این سرویس‌های ایمیل معمولا خودشان برنامه‌های موبایل برای سیستم‌عامل‌های اندروید یا IOS طراحی کرده‌اند.

البته، اکثر شرکت‌های معتبری که سرویس ایمیل سازمانی ارائه می‌کنند برای کاربران خود برنامه‌های اختصاصی طراحی کرده‌اند تا با کم کردن مراحل تنظیمات و راه‌اندازی سریع‌تر، به کاربران خود ظاهری یکپارچه و منسجم از سرویس ایمیل شرکتی در سرویس وب یا برنامه ایمیل موبایل ارائه کنند. به‌عنوان مثال شما با خرید ایمیل اپیک، سرویس ایمیل شرکتی خود را به همراه دو اپلیکیشن همراه توکا و تقویم توکا در اختیار دارید. در ادامه مرور کوتاهی بر این دو برنامه خواهیم داشت.

برنامه همراه توکا

برنامه همراه توکا یک برنامه کاربردی برای دسترسی به ایمیل شرکتی در گوشی‌ موبایل اندرویدی است که به راحتی امکان ارسال، دریافت، جستجو و تنظیمات اختصاصی را می‌دهد. مزیت اصلی این برنامه، عدم نیاز به تنظیمات اولیه در زمان راه‌اندازی و همچنین پشتیبانی کامل از زبان فارسی در کلیه منوها است. در همراه توکا بدون نیاز به طی کردن مراحل تنظیمات مربوط به سرور و پورت‌های ایمیل، تنها با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه ایمیل خود وارد سرویس ایمیل خود شده و به تمامی ایمیل‌های خود دسترسی دارید. هر زمان که پیام جدیدی دریافت کنید، این پیام با نوتیفیکیشن به شما اطلاع داده می‌شود و عملا پیامی را از دست نمی‌دهید.

ایمیل شرکتی در گوشی

برنامه تقویم توکا

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی سرویس ایمیل اپیک، برنامه تقویم توکا است که برای گوشی‌های اندرویدی طراحی و ارائه شده است. این برنامه‌ هم با ارائه رابط کاربری بسیار ساده و فارسی، امکان مشاهده قرار ملاقات‌ها و برنامه‌ها را به شما می‌دهد. در تقویم توکا می‌توانید به سادگی قرار ملاقات جدید ایجاد و با جزئیات کامل در تقویم خود ثبت کنید. تقویم توکا قرارملاقات‌های نزدیک را به شما یادآوری می‌کند و می‌توانید زمان و نحوه یادآوری را به دلخواه تنظیم کنید.

برنامه تقویم توکا روی گوشی

دسته‌بندی 5 اپلیکیشن ایمیل در سال 2022 بر اساس ویژگی‌ها

به غیر از اپلیکیشن‌های اختصاصی ایمیل که شرکت‌های ارائه دهنده ایمیل سازمانی برای سرویس‌های ایمیل خود توسعه داده‌اند، برنامه‌های دیگری هم برای دسترسی به ایمیل از طریق گوشی تلفن همراه وجود دارد. در ادامه این قسمت ما محبوب‌ترین‌ این برنامه‌ها را بررسی کردیم و بهترین برنامه‌ها را از جنبه‌های مختلفی نظیر سازگاری، قابلیت‌ها، امنیت، ابزارهای سازمانی و موارد دیگر مرور خواهیم کرد.

Microsoft Outlook مناسب برای ایمیل‌های شرکتی و ایمیل‌های سازمانی

پس از خرید اپلیکیشن موبایل Acompli، مایکروسافت نسخه موبایل Outlook را اصلاح کرد تا یکی از بهترین برنامه‌ها برای ایمیل را ارائه کند. برنامه تلفن همراه Outlook که با دستگاه‌های iOS و Android سازگار است، به شما کمک می‌کند نه تنها ایمیل، بلکه پیوست‌ها، مخاطبین و تقویم‌ها را هماهنگ کنید.

Gmail یک ابزار همه‌کاره

اگر از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید، برنامه Gmail معمولا از قبل روی گوشی شما بارگذاری شده است. بسیاری از افرادی که به یک سرویس گیرنده ایمیل رایگان نیاز دارند، معمولا به Gmail مراجعه می‌کنند. حتی اگر به طور مرتب از آدرس Gmail خود استفاده نمی‌کنید، این برنامه از انواع حساب های ایمیل IMAP و POP و همچنین Exchange پشتیبانی می‌کند و می‌توانید در صورت پشتیبانی، سایر ایمیل‌های خود را روی برنامه Gmail تنظیم کنید.

Dispatch مناسب تعداد زیاد ایمیل‌

Dispatch با 31 برنامه دیگر (از جمله Evernote، Chrome و Twitter) کار می‌کند و از اکثر سرویس‌های IMAP (از جمله Gmail ،Google Apps ،iCloud ،AOL ،Yahoo! ،FastMail ،QQ.com ،GMX.com و Openmailbox.org) پشتیبانی می‌کند. کاربران Dispatch به دلیل قابلیت‌هایی که برای مرتب کردن، بایگانی و حذف سریع ایمیل‌ها دارد، از آن برای مدیریت صندوق‌های ایمیل با حجم بالای پیام استفاده می‌کنند.

ProtonMail امن‌ترین برنامه ایمیل

با اخباری که دائما در مورد نقض داده‌ها و دسترسی غیرمجاز به ایمیل‌ها منتشر می‌شود، بسیاری از مردم به دنبال برنامه و سرویس ایمیلی هستند که استفاده از آن ایمن و آسان باشد. برای کاربرانی که نگران امنیت هستند، ProtonMail سرویس ایمیل مناسبی به نظر می‌رسد. هر ایمیلی که با استفاده از ProtonMail ارسال می‌شود، به طور خودکار با رمزگذاری سرتاسری ایمن می شود، بنابراین حتی ProtonMail نیز نمی‌تواند ایمیل‌های کاربرانش را رمزگشایی کرده و بخواند.

Edison Mail بهترین برای لغو اشتراک

Edison Mail یک برنامه ایمیل تلفن همراه است که با انواع ارائه دهندگان ایمیل کار می‌کند. اعلان‌های هوشمند این برنامه به شما این امکان را می‌دهند که برخی فرستنده‌ها را بی‌صدا کنید. بنابراین فقط برای ایمیل‌های مهم تجاری، هشدار دریافت می‌کنید. این برنامه ایمیل دارای یک ویژگی لغو اشتراک انبوه مفید است که به شما کمک می‌کند از لیست‌های پستی مزاحم خلاص شوید. برنامه ادیسون از حساب‌های ایمیل Gmail ،Hotmail ،iCloud ،Yahoo ،Outlook ،Office/ Outlook 365 ،Exchange ،AOL و IMAP پشتیبانی می‌کند.

The post آیا می توان از ایمیل شرکتی در گوشی موبایل استفاده کرد؟ appeared first on اپیک.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *